Öka din synlighet och aktivitet i digitala kanaler.
Dela med dig av kunskap
Bloggar, guider, video, poddar och webbinarier är viktiga delar inom marknadsföring som ibland benämns Inbound Marketing. Syftet är att nå kunden på ett sätt som väcker intresse – så att de söker sig till ditt företag. Genom att bjuda på kunskap och värde stärker du ditt varumärke, visar att du är expert inom ett område och blir ”top of mind”. Det blir lättare att omvandla leads till kunder.
Exempel på tjänster:
- Strategi och planering: val av kanaler och teman/ämnen att bygga kommunikation utifrån
- Projektledning och produktion av t.ex. Linkedin-kampanjer, guider, blogginlägg, video etc.
Kommunicera regelbundet och digitalt
Mål & strategi
Val av kanaler
Budskap & innehåll
Publiceringsplan
Din webbplats har en viktig uppgift inom digital marknadsföring
Din webbplats är navet för din kommunikation med nya och befintliga kunder. Det är ofta till den du försöker leda personer som hittar dig och ditt företag i andra digitala kanaler.
Tre grundteser för en riktigt bra webbplats är att den ska inspirera, engagera och konvertera. Hur ser din målgrupp ut och vilka “triggers” ska du lyfta för att inspirera dem?
Marknadsföring i sociala medier
Sociala medier är ofta den viktigast marknadsföringskanalen för småföretagare. Med rätt strategi och regelbunden aktivitet stärks företagets varumärke och du förblir ”top of mind” hos potentiella och befintliga kunder.
Exempel på tjänster:
- Strategi för din närvaro i sociala medier
- Professionell företagssida och personlig profil på LinkedIn
- “Content calender” – vilken typ av innehåll ska publiceras och när
- Produktion av material: inlägg, artiklar, bilder, video etc.
Marknadsföring i sociala medier
Sociala medier är ofta den viktigast marknadsföringskanalen för småföretagare. Med rätt strategi och regelbunden aktivitet stärks företagets varumärke och du förblir ”top of mind” hos potentiella och befintliga kunder.
Exempel på tjänster:
- Strategi för din närvaro i sociala medier
- Professionell företagssida och personlig profil på LinkedIn
- “Content calender” – vilken typ av innehåll ska publiceras och när
- Produktion av material: inlägg, artiklar, bilder, video etc.
Kontakta mig!
Har du ett konkret behov eller bara nyfiken på att veta mer om hur ett samarbete skulle kunna se ut? Hör av dig!
Omvandla leads till kunder
I dagens enorma informationsflöde filtrerar vi bort det som för stunden inte är aktuellt. För att få kundens uppmärksamhet måste vi vara relevant.
Med ett Marketing Automation-verktyg kan du anpassa kommunikationen efter vad den potentiella kunden visat intresse för på din webbplats eller i ett mejlutskick. Du bygger relation och leder dina leads vidare i köpprocessen genom att skicka relevant information vid rätt tidpunkt via automatiserade mejlutskick.
Exempel på tjänster:
- Hitta rätt Marketing Automation-verktyg för ditt företag
- Projektledning av implementeringsprocessen
- Skapa content: automatiserade mejl, guider etc.